Антикоррупционный портал
Индексы
Итоговая оценка:
40 из 100
Рейтинг:
85 из 180
Рейтинг:
79 из 133
Итоговая оценка:
0,53 из 1
Рейтинг:
59 из 128
Итоговая оценка:
64 из 100
Итоговая оценка:
101 из 150
Рейтинг:
38 из 128
Итоговая оценка:
6,29 из 10
Рейтинг:
68 из 117
Сравнить с...
Сравнить с
Отмена
Международное сотрудничество
ООН
G20
АТЭС
МАКА
  • Конвенция ООН против коррупции ратифицирована в 2006 г.
  • Пройдена вторая стадия Мониторинга выполнения Конвенции. Резюме можно посмотреть здесь.
  • Станет председателем в G20 в 2023 г.
 
  • Соглашение об учреждении МАКА в качестве международной организации было ратифицировано в 2013 г.
Основное законодательство
  1. Глава 8 части D Уголовного Кодекса – Преступления против государственной власти
    (Chapter 8, Part D – Crimes against public authority)(англ.), (индонез.);
  2. Закон № 31 от 1999 года «О борьбе с коррупционными преступлениями»
    (Law No. 31 of 1999 on the Eradication of the Criminal Act of Corruption)(англ.)(индонез.);
  3. Закон № 20 от 2001 года «О внесении изменений в Закон № 31 от 1999 «О борьбе с коррупционными преступлениями»
    (Law No. 20 of 2001 Amendment to Law No. 31/1999 On Corruption Eradication​)(индонез.);
  4. Закон №11 от 1980 года "Об уголовной ответственности за взяточничество"
    (Law No. 11 of 1980 on the Criminal Act of Bribery), (индонез.);
  5. Закон № 28 от 1999 года «О государственных органах, свободных от коррупции, сговоров и непотизма» 
    (Law No. 28/1999 on The State Organizer Who is Clean and Free from Corruption, Collusion and Nepotism), (англ.), (индонез.);
  6. Закон № 30 от 2002 года «О комиссии по борьбе с коррупцией»
    (Law No. 30 of 2002 on the Commission for the Eradication of Corruption), (англ.), (индонез.);
  7. Закон № 46 от 2009 года «Об антикоррупционном суде»
    (Law No. 46 of 2009 on the Corruption Tribunal), (индонез.).
Антикоррупционные органы
  1. Комиссия по искоренению коррупции Индонезии
    (Komisi pemberantasan korupsi)(индонез.)
Новости
Литература
Butt S. Corruption and Law in Indonesia. Routledge; 1 edition (2017), 176 pages.

Indonesia has transformed from one of South East Asia’s most repressive and centralised political systems to its most decentralised and democratic. Despite this, obstacles still remain that hinder Indonesia achieving the ‘rule of law’, and in particular, the country is consistently ranked as having one of the highest levels of corruption in the world. This book assesses Indonesia’s anti-corruption reforms over the past decade, focusing on the Anti-corruption Commission (KPK) and the Anti-corruption Court (ACC).

Tomsa D. Local Politics and Corruption in Indonesia's Outer Islands. Bijdragen tot de Taal-, Land- en Volkenkunde, 2015, Vol. 171, No. 2/3, pp. 196-219.

Prosecution of local corruption cases in Indonesia often occurs in a seemingly arbitrary manner. This article analyses some of the patterns behind this seeming arbitrariness. It will be argued that local corruption cases often follow similar patterns whereby prosecution is not a result of the work of anti-corruption activists, but rather the consequence of intra-elite rivalries. Thus, the growing number of cases being exposed is not a sign of societal accountability, but should rather be seen as a reflection of the competitiveness of local politics and the need for local elites to continuously find new strategies to weaken local rivals.

Olken B. A., Pande R. Corruption in Developing Countries. Annual Review of Economics, 2012, Vol. 4, pp. 479-509

Recent years have seen a remarkable expansion in economists' ability to measure corruption. This in turn has led to a new generation of well-identified, microeconomic studies. We review the evidence on corruption in developing countries in light of these recent advances, focusing on three questions: how much corruption is there, what are the efficiency consequences of corruption, and what determines the level of corruption? We find robust evidence that corruption responds to standard economic incentive theory but also that the effects of anticorruption policies often attenuate as officials find alternate strategies to pursue rents.

Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.