Антикоррупционный портал
Индексы
Итоговая оценка:
41 из 100
Рейтинг:
80 из 180
Рейтинг:
47 из 133
Итоговая оценка:
0,51 из 1
Рейтинг:
69 из 128
Итоговая оценка:
48 из 100
Итоговая оценка:
127 из 150
Рейтинг:
7 из 128
Итоговая оценка:
6,25 из 10
Рейтинг:
71 из 117
Сравнить с...
Сравнить с
Отмена
Международное сотрудничество
ООН
G20
ФАТФ
БРИКС
  • Конвенция ООН против коррупции ратифицирована  в 2011 г. 
  • Проходит первую стадию Мониторинга выполнения Конвенции. Список государственных экспертов по первой стадии можно посмотреть здесь.
  • Станет председателем в G20 в 2022 г.
  • Член ФАТФ с 2010  г.
  • Отчет об исполнении рекомендаций ФАТФ можно посмотреть здесь.
  • Член БРИКС с 2009 г.
  • Станет председателем в БРИКС в 2021 г.
Основное законодательство
  1. Закон о противодействии коррупции, 1988
    (The Prevention of Corruption Act, 1988)(англ.);
  2. Закон о Центральном комитете бдительности, 2003
    (The Central Vigilance Commission Act, 2003), (англ.);
  3. Закон об омбудсмене по вопросам противодействия коррупции
    (The Lokpal and Lokayuktas Act, 2013)(англ.);
  4. Закон о защите заявителей
    (The Whistle Blowers Protection Act, 2014)(англ.);
  5. Правила поведения государственных служащих
    (The Central Civil Services (Conduct) Rules, 1964)(англ.);
  6. Кодекс поведения министров
    (Code Of Conduct For Ministers (Both Union and State) by the Ministry of Home Affairs)(англ.)
 
Антикоррупционные органы
  1. Центральный комитет бдительности Индии
    (केंद्रीय सतर्कता आयोग)(англ.), (хин.)
Новости
Литература
R. Hanna, S. Wang Dishonesty and Selection into Public Service: Evidence from India American Economic Journal: Economic Policy: Vol. 9, No. 3 (August 2017), pp. 262-290.

Students in India who cheat on a simple laboratory task are more likely to prefer public sector jobs. This paper shows that cheating on this task predicts corrupt behavior by civil servants, implying that it is a meaningful predictor of future corruption. Students who demonstrate pro-social preferences are less likely to prefer government jobs, while outcomes on an explicit game and attitudinal measures to measure corruption do not systematically predict job preferences. A screening process that chooses high-ability applicants would not alter the average propensity for corruption. The findings imply that differential selection into government may contribute, in part, to corruption.

Olken B. A., Pande R. Corruption in Developing Countries. Annual Review of Economics, 2012, Vol. 4, pp. 479-509

Recent years have seen a remarkable expansion in economists' ability to measure corruption. This in turn has led to a new generation of well-identified, microeconomic studies. We review the evidence on corruption in developing countries in light of these recent advances, focusing on three questions: how much corruption is there, what are the efficiency consequences of corruption, and what determines the level of corruption? We find robust evidence that corruption responds to standard economic incentive theory but also that the effects of anticorruption policies often attenuate as officials find alternate strategies to pursue rents.

Borooah V.K. Deconstructing corruption: a study of cash for favours in rural India. Journal of South Asian Development. 2016. Vol. 11. Iss, 1. Pp. 1-37.

Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.